BUDOWANIE STRATEGII
Nasz pomysł na pomoc to warsztaty strategiczne. Co więcej, ofertę kierujemy nie tylko do firm zajmujących się logistyką, ale też do przedsiębiorstw z innych branż. Podczas sesji, przedstawiamy działania, które pomogą ich uczestnikom w zupełnie inny sposób spojrzeć na firmę i w rezultacie wdrożyć w niej niezbędne zmiany strategiczne.
INŻYNIERIA FINANSOWA
Dostarcza szeregu narzędzi za pomocą których można:
- zbudować model finansowy firmy,
- dokonać symulacji zachowania finansów
przedsiębiorstwa pod wpływem zmian różnych czynników, - zbadać na jakie zmiany jest najbardziej
wrażliwa nasza firma i w jakim stopniu, - zweryfikować w jaki sposób różne decyzje
biznesowe wpłyną na wartość
przedsiębiorstwa (lub inne mierniki sukcesu firmy), - sprawdzić ile będzie warte przedsiębiorstwo
w zależności od wybranych działań.
INNOWACJE PRODUKTOWE
Pytając Klientów co wyróżnia ich ofertę i co
sprawia, że jest ona konkurencyjna na tle innych,
bardzo często słyszymy: ,,Dobra jakość za rozsądną cenę.” Jeśli jednak oferta wszystkich firm w branży jest postrzegana przez nabywców podobnie, wówczas jedynym czynnikiem konkurencyjności staje się cena.
Aby nie doprowadzić do takiej sytuacji należypopracować nad ofertą produktową i jej postrzeganiem przez Klientów. W tym celu:
- analizujemy czynniki, którymi firmy konkurują w branży,
- przyglądamy się jak nabywcy postrzegają naszego Klienta na tle branży,
- rozpatrujemy co stanowi prawdziwą wartość dla nabywców,
- zmieniamy ofertę tak, by różniła się od tego
co oferuje rynek, dzięki czemu wprowadzamy nowe czynniki konkurencyjności, bazując na strategii błękitnych oceanów.
ZMIANA MODELU BIZNESU
Model biznesowy opisuje sposób, w jaki organizacja tworzy wartość dla Klientów oraz czerpie zyski z tej utworzonej wartości. Model biznesowy składa się z dziewięciu podstawowych elementów, które wpisują się w logikę procesu zarabiania pieniędzy. Analiza modelu biznesowego obejmuje obszar Klientów, ofertę, infrastrukturę i finanse.
Zajęcia w formie warsztatów:
- uczą jak narysować własny modelu biznesu,
- prezentują znane schematy modeli biznesowych, które odniosły sukces (Apple, Google, …),
- pokazują w jaki sposób zastosować poznane schematy na własnym podwórku,
- pokazują jak oceniać wypracowane rozwiązania,
- pozwalają zarabiać w inny sposób niż czyni to konkurencja.
Opracowany model biznesowy jest swego rodzaju szkicem strategii.
Zobacz wszyskie funkcjonalnośći systemu Skylogic