INŻYNIERIA FINANSOWA

Dostarcza szeregu narzędzi za pomocą których można:

  • zbudować model finansowy firmy,
  • dokonać symulacji zachowania finansów
    przedsiębiorstwa pod wpływem zmian różnych czynników,
  • zbadać na jakie zmiany jest najbardziej
    wrażliwa nasza firma i w jakim stopniu,
  • zweryfikować w jaki sposób różne decyzje
    biznesowe wpłyną na wartość
    przedsiębiorstwa (lub inne mierniki sukcesu firmy),
  • sprawdzić ile będzie warte przedsiębiorstwo
    w zależności od wybranych działań.

INNOWACJE PRODUKTOWE

Pytając Klientów co wyróżnia ich ofertę i co
sprawia, że jest ona konkurencyjna na tle innych,
bardzo często słyszymy: ,,Dobra jakość za rozsądną cenę.” Jeśli jednak oferta wszystkich firm w branży jest postrzegana przez nabywców podobnie, wówczas jedynym czynnikiem konkurencyjności staje się cena.

Aby nie doprowadzić do takiej sytuacji należypopracować nad ofertą produktową i jej postrzeganiem przez Klientów. W tym celu:

  • analizujemy czynniki, którymi firmy konkurują w branży,
  • przyglądamy się jak nabywcy postrzegają naszego Klienta na tle branży,
  • rozpatrujemy co stanowi prawdziwą wartość dla nabywców,
  • zmieniamy ofertę tak, by różniła się od tego
    co oferuje rynek, dzięki czemu wprowadzamy nowe czynniki konkurencyjności, bazując na strategii błękitnych oceanów.

ZMIANA MODELU BIZNESU

Model biznesowy opisuje sposób, w jaki organizacja tworzy wartość dla Klientów oraz czerpie zyski z tej utworzonej wartości. Model biznesowy składa się z dziewięciu podstawowych elementów, które wpisują się w logikę procesu zarabiania pieniędzy. Analiza modelu biznesowego obejmuje obszar Klientów, ofertę, infrastrukturę i finanse.
Zajęcia w formie warsztatów:

  • uczą jak narysować własny modelu biznesu,
  • prezentują znane schematy modeli biznesowych, które odniosły sukces (Apple, Google, …),
  • pokazują w jaki sposób zastosować poznane schematy na własnym podwórku,
  • pokazują jak oceniać wypracowane rozwiązania,
  • pozwalają zarabiać w inny sposób niż czyni to konkurencja.

Opracowany model biznesowy jest swego rodzaju szkicem strategii.